Meest gestelde vragen

Kan ik een offerte aanvragen?

antwoord:

Nee, Afzuiging.nl | Varioparts maakt geen offertes. De in de webwinkel vermelde prijzen zijn vast. Om een prijs te kunnen zien kunt u gewoon artikelen in de winkelwagen zetten. Wanneer u één keer op afrekenen drukt ziet u de totale order incl. verzendkosten. U heeft dan de keuze om te stoppen of om een bestelling te plaatsen.

Kan ik op andere wijze dan via de webwinkel bestellen?

antwoord:

Bestellingen die bijvoorbeeld telefonisch of per mail worden gedaan kunnen wij administratief niet afhandelen.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk om uw bestelling in onze webshop in te voeren.
Ons administratieve systeem is er op ingericht dat levering plaatsvindt na betaling en u daaropvolgend per email een factuur ontvangt.

Kan ik geleverde producten retour zenden?

antwoord:

Ja, binnen 8 dagen na ontvangst kunnen producten worden teruggezonden mits deze ongebruikt en onbeschadigd zijn. Dit geldt niet voor op maat gemaakte producten, zoals bijvoorbeeld spruitstukken. Indien van toepassing, staat dit in de productomschrijving vermeld. De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor uw rekening. Na ontvangst crediteren wij de door u betaalde verkoopbedragen van de geretourneerde producten.

Kan ik artikelen omruilen?

antwoord:

Nee, eenvoudig omruilen kan niet. Ruilen is erg lastig met het verrekenen van prijsverschillen. U kunt wél een artikel binnen 8 dagen retour zenden en een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste artikel. Zie ook FAQ "retour zenden".

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn vragen?

antwoord:

Op werkdagen worden dagelijks de binnengekomen vragen gelezen. Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk. Wanneer u na 24 uur geen respons van ons hebt gekregen, stelt u ons daar alstublieft van in kennis.
Tel: 0223 632082
 info@afzuiging.nl

Kan Varioparts ook monteren?

antwoord:

Nee, Varioparts is een fabrikant en monteert niet, maar werkt wel samen met dealers en montagepartners die de montage voor u kunnen uitvoeren. Neem hiervoor contact met ons op.

Kunnen wij ook wederverkoper worden van Varioparts?

antwoord:

Ja dat kan. Wederverkopers zijn welkom. Neem contact met ons op voor de voorwaarden.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

antwoord:

De levertijd van voorraadartikelen bedraagt doorgaans 3 werkdagen na de dag dat uw bestelling is geplaatst. Let op: uw bestelling is geplaatst wanneer de betaling is afgerond. Afwijkende levertijden zijn vermeld in de omschrijving van het betreffende artikel.

Let op: de wijze van betaling kan van invloed zijn.
Betaling met iDeal of Credit Card werkt het snelste.
Bij overboeking per bank hangt het af van de verwerkingssnelheid tussen de verschillende banken.

Moet ik registreren?

antwoord:

Registreren is niet noodzakelijk wanneer u direct een bestelling plaatst en afrekent.
In dat geval worden uw gegevens na de afhandeling van de bestelling uit ons systeem verwijderd.
Voordeel van registratie kan zijn, dat uw gegevens automatisch worden ingevuld bij een eventuele volgende bestelling. Ook kunt u uw gegevens zelf beheren en bestelhistorie terugvinden.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

antwoord:

Ja, u kunt uw bestelling ophalen. Dit kunt u aangeven in het bestelproces. Wij brengen dan alléén behandelingskosten in rekening, maar geen verzendkosten.

Downloads

Montage videos

Pijp verbinden met smalle klem

Pijp verbinden met brede klem
Pijpstuk inkorten